1 Mayıs 2010 Cumartesi

Bir Paleoanthropolog Dünyanın En Etkili 100 Düşünürü Arasında; Tim White!

Merhabalar,

Time dergisi dünyanın en etkili liderleri, sanatçıları, düşünürleri ve kahramanlarını seçti. Politikacıları sevmediğim için bir kenara bırakıyorum. Gerçi başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan da en etkili liderler arasında, fakat Amerikalı cumhuriyetçilerden Sarah Palin'in de aynı listede yer alması bana "en etkili" seçiminin kriterlerinin ne kadar nitelikli ya da ne yönde olduğunu da düşündürmüyor değil. Bu nedenle ben beni ilgilendiren bölümden bahsetmek istiyorum.

Time dergisi "thinkers" yani düşünürler arasında bu sene bir antropoloğu (paleoantropoloğu) seçti. Daha önce böyle bir seçim olmamıştı. Öyle görünüyor ki Time dergisi ve bu bağlamda dünyanın neo-liberal grubu da antropoloji, insanın kökeni ve varoluşuna önem vermeye başladı. Buna Tim White ile başlaması bence doğru bir isabet oldu. Tim White ile birçok defa Afrika ve Amerika'da çalışma fırsatı elde ettim ve onu diğerlerinden farklı kılan birçok değerli özelliğinin olduğunu görmemek kaçınılmazdı. Henüz bir lisans öğrencisi iken okuduğum bir makalesi ise antropolojiye ve bilime bakış açımı değiştirmiştir. Bu makalenin başlığı ise "Bilim Kariyerizme Karşı" idi. Bununla birlikte kazı ve yüzey araştırması çalışmalarında gösterdiği başarı sayesinde yüzlerce insan atası fosili bulmuştur. Bunlardan en önemlisi 2009 yılının Kasım ayında Sicence dergisnin özel bir sayısında yayınladığı Ardipithecus ramidus yayınıdır. Bu çalışma ile insan evrimi hakkında bildiğimiz birçok şeyi değiştirmiştir.
Tim White 59 yaşında ve şu anda University of California Berkeley, Integrative Biology bölümünde çalışmaktadır. Onun çalışmaları hakkında daha detaylı bilgi edinmek istiyorsanız http://herc.berkeley.edu/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Daha fazla bilgi için

Thinkers; Tim White

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSANIN EVRIMI-YORUM